Ursäkta röran. Vi bygger om.

Hans Ekström

Riksdagsledamot

Eskilstunas riksdagsledamot

Hans Ekström

Riksdagen, som stiftar våra lagar och beslutar om statsbudgeten, granskar regeringens arbete med mera har 349 ledamöter. De är uppdelade efter regionernas befolkningsstorlek och Sörmland har elva platser. Fyra av dem är socialdemokrater och Eskilstunas riksdagsledamot är Hans Ekström.

Hans är i grunden lärare och klev 1984 in i kommunpolitiken. Där visade han snabbt vad han gick för och fick inom några år ansvaret att svinga kommunstyrelsens ordförandeklubba.
2010 kandiderade Hans till riksdagen och blev invald och har varit riksdagsledamot sedan dess. Han har även varit Socialdemokratiska partidistriktet i Sörmlands ordförande under många år och suttit med i partistyrelsen.

Hans har haft flera tunga uppdrag inom den socialdemokratiska riksdagsgruppen och i riksdagen. Han har bland annat varit ordförande i Konstitutionsutskottet. Denna mandatperiod är Hans, utöver sitt ledamotsuppdrag, bland annat även ledamot i Konstitutionsutskottet och vice ordförande i Riksdagens råd för Riksrevisionen.

Hans bor växelvis i Stockholm och i sitt hus i Sundbyholm här i Eskilstuna tillsammans med sin familj.

hans.ekstrom@­riksdagen.se
073-379 37 27 (ombudsman partidistriktet)
Socialdemokraterna i Sörmland

För pressbilder gäller

* Bilderna får användas redaktionellt och i icke kommersiella sammanhang.

* Bilden får inte förändras utan tillstånd från fotograf eller Socialdemokraterna i Eskilstuna

* Fotograf, om inte annat är angett: Erik Unnerdal

_____________________________________
Tryck på respektive bild för högupplöst variant.

Rulla till toppen