Ursäkta röran. Vi bygger om.

eskilstuna arbetarekommuns

Styrelsen leder och samordnar

Styrelsen ansvarar för den löpande driften av partiet i Eskilstuna. Genomför studier, kampanjer, seminarier, representantskapsmöten,
leder och fördelar personalens arbete och mycket mer. Som ledamot i styrelsen väljs man av Arbetarekommunens årsmöte på två år.
Vill du komma i kontakt med styrelsen finns det vissa kontaktuppgifter nedan men bäst är via vår kontaktsida.

Åsa Kullgren

Ordförande

Åsa kommer ursprungligen enligt egen utsago från ”Halland och Småland”. Hon har varit aktiv inom rörelsen sedan ungdomsåren då hon bland annat var ordförande för S-studenter. Hon har varit landstingsstyrelsens ordförande i Sörmland och arbetar nu som Kammaråklagare i Eskilstuna. Åsa är även ordförande i Eskilstuna Energi och Miljö AB:s styrelse.

eskilstuna@socialdemokraterna.se
070-780 80 39 (till ombudsman)
Mikael Edlund

Vice ordförande
Medlemsansvarig

Mikael Edlund har varit förtroendevald sedan nittiotalet då han gick in i partiet och kort därefter fick sitt första uppdrag i Socialnämnden. Micke har sedan dess haft ett stort antal tunga förtroendeuppdrag för partiet inom både landstinget (regionen) och i kommunen där han nu är kommunalråd och ordförande i Grundskolenämnden.

mikael.edlund@eskilstuna.se
Geerth Gustavsson

Kassör

Pensionär, tidigare metallarbetare, ombudsman med mera. Boende i Sundbyholm.

Eine Ikonen

Facklig ledare

Metallarbetare från Torshälla

Kjell Philipsson

Studieorganisatör

Arbetar som utvecklingsedare inom energibranchen. Boende på Söder.

Lars G Linder

Valledare
Ledamot

Pensionär, arbetat tidigare för bland annat Socialdemokraterna och har varit kommunstyrelseordförande i Eskilstuna. Boende på norr.

Samuel Ablahad

Ledamot

Studerande. Ordförande för SSU Sörmland.

Fardin Siddiqi

Anna Sörman

Sekreterare

Arbetar som vägledare inom kommunen. Har tidigare arbetat inom kyrkan. Boende på Norr.

Rulla till toppen